Bankas neturi teisės panaikinti mokėjimo sąskaitos išrašo duomenų, o tą padaręs, bankas turi atlyginti padarytą žalą – tą teisme pavyko įrodyti elektroninių pinigų įstaigai, atstovaujamai FINLEX advokatės Julijos Šlekonytės.

„Šioje byloje susiklostė neįprasta situacija – komentuoja advokatė. – Mano klientė, elektroninių pinigų įstaiga, banke turėjo sąskaitą, kuri buvo naudojama elektroninių pinigų įstaigos klientų mokėjimams vykdyti. Į šią sąskaitą buvo gautas vienas mokėjimas, kurį bankas per savo klaidą sutrigubino, t. y. gautą sumą įskaitė tris kartus.”

Elektroninių pinigų įstaiga, sąskaitoje radusi tris mokėjimus, skirtus jos klientui, visas šias sumas klientui suteikė naudotis, ką klientas ir padarė. O tuo metu bankas tiesiog ištrynė papildomas operacijas ir apie tai nieko neinformavo.

„Taigi nors mokėjimas buvo įskaitytas tris kartus, vėliau sąskaitos išraše tie įskaitymai stebuklingai dingo. Bankas juos tiesiog ištrynė, teisindamasis klaidos ištaisymu – stebisi advokatė.“

Elektroninių pinigų įstaigos klientas gautus pinigus išnaudojo, o iš ko juos grąžinti – nebeturėjo. Dėl to elektroninių pinigų įstaiga buvo priversta kreiptis į teismą, reikalaudama šias sumas priteisti tiek iš kliento, tiek iš banko, dėl kurio kaltės susiklostė ši nemaloni situacija.

Pirmos instancijos teismas palaikė banko pusę, tačiau apeliacinės instancijos teisme pavyko įrodyti tiesą ir prisiteisti iš banko padarytos žalos atlyginimą, kurią bankas turi atlyginti kartu su pinigus gavusiu klientu.

„Apmaudu, kad tiesą reikėjo įrodinėti teisme – teigia advokatė – tačiau tokie sprendimai yra labai reikalingi, nes formuoja naudingą praktiką, didina pasitikėjimą teismais ir advokatų bendruomene. Tikimės, kad šis atvejis taip pat padės formuoti didesnę bankų atsakomybę prieš savo klientus.“

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *